DE ABDIJKERK

De geschiedenis van deze kerk beslaat inmiddels bijna acht eeuwen. Het verhaal begint met de stichting van een kapel door Machteld van Brabant. De kapel gaat deel uitmaken van een klooster dat ten onder gaat in de 80-jarige oorlog. Daarna krijgen de protestanten de kapel en zij bevolken dit historische gebouw tot op de dag van vandaag.

MONUMENTENDAG

U bent welkom op de 2e zaterdag van september van 10.00-16.00 uur. Er is een boekenmarkt met prachtige en soms zeldzame boeken voor geen geld! Ook is er ieder uur een orgelbespeling en om 15.30 uur een afsluitend orgelconcert.
HET OUDSTE GEBOUW VAN GROOT DEN HAAG
De Abdijkerk is het oudste gebouw van Groot Den Haag en is op aanvraag te bezichtigen. U kunt op deze pagina’s een virtueel bezoek aan de Abdijkerk brengen. Daarnaast stellen wij onze instrumenten (orgel, harmonium, vleugel) aan u voor. U kunt ook een brochure over de kerk downloaden. Voor wie (veel) meer wil weten is er het boekje "750 jaar Abdijkerk".

DE ABDIJKERK

MONUMENTENDAG